Služba, za kterou se platit vyplatí
4. 12. 2022

Služba, za kterou se platit vyplatí

Jen nafotí, podá inzerát a usmívá se při prohlídkách. Nakonec inkasuje tučnou provizi. I s takovým názorem a zkresleným pohledem se setkávají realitní makléři. Opak je pravdou a v současné situaci to platí dvojnásob. Právě teď se totiž majiteli vyplatí obrátit se při prodeji nebo pronájmu nemovitosti na profesionála.

Proč je spolupráce s realitním makléřem výhodná a jaké služby dokáže pro klienta zajistit?

Provizi realitní kanceláři za odvedenou práci hradí ten, kdo si službu objednává. Zpravidla se jedná o prodávajícího nebo o pronajímatele.

Okolo spektra poskytovaných služeb panuje celá řada mýtů. Majitelé nemovitostí by měli vědět, proč je s realitním makléřem výhodné spolupracovat. Ano, za služby se platí, proto by měl klient vědět, co vše placená služba obsahuje.

Kompletní servis zahrnuje přípravu nemovitosti k prodeji, Home staging, 3D scan nemovitosti, videoprohlídku, profesionální nafocení, správné ocenění, inzerci, propagaci na sociálních sítích, jednání se zájemci, vyjednávací schopnosti, právní služby a další servis až po předání nemovitosti. Další služby mohou zahrnovat také úklid, sekání trávy, vyklízení nebo stěhování.

V průběhu spolupráce makléř majitele informuje o stavu prodeje, počtu prohlídek, počtu vážných zájemců a případných nabídkách na vyjednávání o ceně.

Právě při jednání o snížení ceny nemovitosti se vyplatí mít prostředníka. Majitel totiž často na prohlídce kývne na první nabídku, která je pro něho ale většinou nevýhodná. Samozřejmě, pokud majitel prodává nemovitost jednou za život a v podobné obchodní situaci si ocitá poprvé, není schopen se rychle rozhodnout nebo naopak odsouhlasí něco, co si dobře nepromyslel.

Makléř má ale v takových situacích přehled o zájemcích i o tom, jakou slevu je možné nabídnout a co už je příliš. Doporučí počkat na další zájemce nebo vyjedná výhodnější sumu.

V každém případě je těchto jednání, které mohou být pro majitele nepříjemné a stresující, ušetří. 

Proč se služby realitního makléře vyplatí

Zkušený a kvalitní realitní makléř dokáže nemovitost prodat za vyšší cenu, než kdyby si ji majitel nemovitosti prodával sám. Ušetří vám spoustu času a nervů. A právě v této době, kdy se nemovitost neprodá za týden, jsou potřeba služby a znalosti odborníka více než kdy jindy.

Zmínit je třeba i správně zpracovaný odhad tržní ceny, ten je zárukou rychlého prodeje a úsporou vašeho času a nákladů. Časová úspora při zastoupení v jednání se zájemci je nesporná, stejně jako odborná pomoc při administrativním zpracování smluvní dokumentace. Řada makléřů poskytuje i doplňkové služby v podobě finančního poradenství, klienti s koupí nemovitosti získávají i výhodnější pojištění nebo hypoteční úvěr.

Kolik se platí realitní kanceláři

Poplatek za služby se odvíjí od prodejní ceny nemovitosti nebo od výše pronájmu nemovitosti. Obvykle je provize nastavena na 3 až 6 % z prodejní ceny nemovitosti. U pronájmu odpovídá odměna výši měsíčního nájemného bez služeb. Provize většinou zahrnuje kompletní balíček služby. Někdy je součástí i vyhotovení průkazu energetické náročnosti budovy, vyřízení legalizace černých staveb a podobně.

Nejlepší služby klient získává při exkluzivním zastoupení, proto platí, že nejlepší realitní makléři pracují pouze exkluzivně, aby klientům mohli věnovat plnou péči.

Ing. Petr Bach
Autor: Ing. Petr Bach

Kolem nemovitostí se točím celý můj profesní život. Začalo to SŠ stavební (1975 - 1980) a následně VŠ FAST (stavební fakulta) VUT Brno, specializace pozemní stavitelství (1980 - 1984), takže vzděláním jsem stavební inženýr již 38 let. Měl jsem svoji menší stavební firmu se specializací na zateplování budov a postavili jsme taky několik RD. Pracoval jsem rovněž, jako stavební dozor, u jednoho z developerů tady v Praze na velkých bytových komplexech.

Posledních 20 let (od 2003) podnikám, jako hypoteční makléř (14 bank), takže dopodrobna znám celý proces prodeje nemovitosti, včetně jeho financování (min. 741 hypoték) a smluvní dokumentace. Běžně mým klientům konzultuji kupní smlouvu z pohledu financování a právě tento podstatný detail mě mj. přivedl na myšlenku, abych klientům poradil, jak celý proces bezpečně ošetřit, aby vše dopadlo ke spokojenosti obou stran obchodu a na konci se obě strany dočkaly vypořádáni kupní ceny! Protože se ke všem klientům chovám slušně a profesionálně, klienti sami doporučují mé služby dál, což je v obchodě to nejcennější, co může být.

Práce realitního i hypotečního makléře mě skutečně baví. Snažím se ji odvádět na špičkové úrovni a držím krok s dobou.  Využívám 3 profesionální fotografy, kreslím půdorys nemovitosti včetně šipky, která ukazuje, kde je sever (taková drobnost, ale z mého pohledu velice důležitá), vytvářím Home Staging, točím video prohlídky, pracuji na sociálních sítích... Vše s jasným cílem. Prodat Vaši nemovitost, za co nejvyšší možnou cenu, k Vaší plné spokojenosti. 

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž! Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že Vám tyto informace pomohou v rozhodování  a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh a velké emoce. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Prodávající, kupující, ani makléř. Já třeba vylepšuji realitní trh tím, že dělám pouze bankovní úschovu, což v ČR není běžné a každý Vám to nenabídne.

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na své dobré jméno a pověst. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. Vzhledem k výše uvedenému pracuji pouze na exkluzivní smlouvu.

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu nezávazně u kávy.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 chyb při prodeji nemovitosti

7 chyb při prodeji nemovitosti
zpracováním osobních údajů